Leverans

– Vad har ni för leveransalternativ?

  1. Postnord. Direkt till din postlåda eller till ett utlämningsställe.
  2. Hämta själv i vår butik i Stockholm. Läs punkten nedan för mer information.

– Kan man hämta beställningen i er butik?
Ja, det kan man om beställningen läggs senast 15:00 under vardagar. Normalt sker utlämning efter kl 18:00.

– Hur lång är leveranstiden?
Om din beställning gjordes senast 15:00 en vardag så skickas den samma dag och anländer till dig i 99% inom 1-3 dagar, vissa avvikande adresser i Norrland kan det ta längre tid för PostNord.

– Vad kostar frakten?
Frakten är gratis när du köper produkter över 799 kr.

Betalning

– Vilka betalningsalternativ kan jag välja på?

1. Kortbetalning – Visa/Mastercard.
2. Payson Faktura och Payson Delbetalning. En faktura från Payson skickas i samband med din beställning. Betalningsvillkoret är 14 dagar.
3. Internetbank. Detta är möjligt via bankerna: Swedbank, Handelsbanken, SEB, Danske bank och Nordea

– Varför kan jag inte handla på faktura?

Att köpet inte godkäns när du lägger din order kan bero på följande:

1. Du måste vara 18 år för att köpa mot faktura.
2. Du har angett ett felaktigt personnummer.
3. Adressen du angivit måste vara den adress du är folkbokförd på.
4. Du har överskridit det maximala beloppet för faktura, kontakta Payson eller hör av dig till oss så hjälper vi dig.
5. Payson godkänner inte din kredit. Kontakta då Payson direkt eller prova ett annat betalalternativ hos oss.

– Varför kan jag inte handla med kort?

1. Kontrollera att du skrivit rätt säkerhetskod.
2. Kontrollera din kod på internetbanken eller ditt bankkontor. 3D-Secure är en säkerhetslösning för kortbetalningar på internet, framtagen av Visa och MasterCard för att identifiera kortinnehavaren vid kortköp. Identifieringen sker efter att konsumenten har fyllt i sina kortuppgifter och får då fylla i en kod som bara kortinnehavaren känner till. 3D-Secure innebär även att det är den kortutgivande banken, och inte säljföretaget, som bär den ekonomiska risken vid eventuella bedrägerier. Kontroll av 3D-Secure ingår som standard för alla kortbetalningar med Auriga ePayment.

– Varför måste jag uppge mitt personnummer?

Vi kräver personnummer för att undvika bedrägerier samt att våra partners kräver detta för att kunna genomföra köpen. Alla uppgifter som lämnas till oss behandlas enligt personuppgiftslagen (PUL). Ingen annan part än Elcykelpunkten kommer att ta del av dessa uppgifter.

 

Kontakta oss

Telefon: 08-644 76 00
10-12, vardagar.

kundservice@elcykelpunkten.se
Alltid svar inom 12 h.

Adress:
Elcykelpunkten
Flemingg 34
112 32 Stockholm