ÖPPETTIDER BUTIK OCH VERKSTAD

STOCKHOLM KUNGSHOLMEN
Hantverkarg 85, Kungsholmen (Fridhemsplan).
Vardagar: 10-18

Lördag: 10-16
Söndag: 10-16
Verkstad: Vardagar 8-17

GÖTEBORG MÖLNDALSVÄGEN 3
Vardagar: 10-18
Lördag: 10-16
Söndag: 10-16
Verkstad: Butikstider

ÖREBRO
Boglundsgatan 2, Eurostop (bredvid ICA Maxi)
Vardagar: 10-18

Lördag: 11-15
Söndag: Stängt (1 okt – 31 jan)
Verkstad: Butikstider

MALMÖ MOBILIA
Per Albin Hanssons väg 32, Mobilia
Vardagar: 10-19
Lördag: 10-16
Söndag: 10-16
Verkstad: Butikstider

UPPSALA BOLÄNDERNA
Stångjärnsgatan 10, Bolandscity
Vardagar: 10-19
Lördag: 10-17
Söndag: 11-17
Verkstad: Butikstider

KONTAKTA OSS

WEBSHOP
010 – 888 55 00
Telefontid: Vardagar 9-17 (stängt 11-13)
Reklamation cyklar: Länk till formulär
kundservice@elcykelpunkten.se

BUTIKER
STOCKHOLM
08 – 644 76 00
Vissa tider är det svårt att nå oss per telefon, skicka ett mejl så återkommer vi så snart vi kan.
Telefontid: Vardagar 10-18. Helger: 10-16.
kungsholmen@elcykelpunkten.se

GÖTEBORG
031 – 527 101
Vissa tider är det svårt att nå oss per telefon, skicka ett mejl så återkommer vi så snart vi kan.
Telefontid: Vardagar 10-18. Helger: 10-16.
molndalsvagen@elcykelpunkten.se

ÖREBRO
019 – 200 820
Vissa tider är det svårt att nå oss per telefon, skicka ett mejl så återkommer vi så snart vi kan.
Telefontid: Vardagar 10-18. Lördagar: 11-15. Söndagar: stängt (okt – jan)
orebro@elcykelpunkten.se

MALMÖ
040 – 40 15 19
Vissa tider är det svårt att nå oss per telefon, skicka ett mejl så återkommer vi så snart vi kan.
Telefontid: Vardagar 10-19. Helger: 10-16.
malmo.mobilia@elcykelpunkten.se

UPPSALA
018 – 69 60 60
Vissa tider är det svårt att nå oss per telefon, skicka ett mejl så återkommer vi så snart vi kan.
Telefontid: Vardagar 10-19. Helger: 10-16.
uppsala.bolanderna@elcykelpunkten.se

VANLIGA FRÅGOR

Går det att få leveransen av min elcykel på kvällstid?

Självklart. Vi erbjuder hemleverans även på kvällen till de flesta städer och orter – direkt hem till dig. Du kommer få kollinummer när vi skickar din elcykel och du kommer att kunna följa paketet hela vägen. Chauffören kommer kontakta dig 30 minuter innan paketet är framme.

Kan man hämta beställningen i butik?

Ja, det kan man göra. Vi kommer att kontakta dig när beställningen är redo att avhämtas.

Hur lång är leveranstiden?

Om din beställning görs senast kl. 12:00 en vardag skickas den i merparten av fallen samma dag. Leveransen anländer till dig inom 1-3 vardagar. Vissa avvikande adresser i t.ex. Norrland och Gotland kan ta en dag extra.

Vad kostar frakten?

Frakten är gratis om du beställer produkter för mer än 999 kr. Produkter för 999 kr eller mindre kostar 99 kr.

Vilka betalningsalternativ kan jag välja på?

1. Kortbetalning – Visa/Mastercard i webshop samt fysisk butik.
2. Klarna Faktura och Klarna Delbetalning. En faktura från Klarna skickas i samband med din leverans. Betalningsvillkoret är minst 14 dagar och du har också möjlighet att delbetala. Du måste vara folkbokförd till den adress leveransen sker samt över 18 år.
3. Internetbank. Detta är möjligt via bankerna: Swedbank, Handelsbanken, SEB, Danske bank och Nordea

Du kan självklart välja att hämta ut din elcykel eller paket på ett utlämningsställe/terminal. Mindre paket kommer till ett utlämningsställe i närheten och större paket, som elcyklar, kommer till en terminal där du kan hämta direkt. Du kommer få kollinummer när vi skickar ditt paket och kommer kunna följa paketet hela tiden. När du fått ditt kollinummer kan du ringa till vår fraktleverantör och be att få hämta i terminalen istället om det tex är en elcykel.