Leveransalternativ

1. Hemleverans Kväll – För elcyklar

Vi har nöjet att kunna erbjuda våra kunder kvällsleveranser till vissa städer och orter – direkt hem till dig. Chauffören ska alltid kontakta dig 30 minuter innan leverans. Vi kan skicka med hemleverans kvällstid till följande områden:

BorlängeGöteborgKarlstadNyköpingUddevallaÖrebro
BoråsHalmstadKristianstadSkövdeUmeåÖstersund
EskilstunaJönköpingLinköpingStenungsundUppsala 
GotlandKalmarLuleåStockholmVästerås 
GävleKarlskronaMalmöSundsvallVäxjö

Ett fåtal orter har endast utkörning 1-2 kvällar/vecka vilket kan medföra att du inte kan styra ditt paket till en exakt dag.

2. Hemleverans Dagtid – Fri frakt

Självklart kan du även ta emot din cykel under dagtid och det är självklart helt gratis. Du måste alltid ha din legitimation till hands att visa chauffören.

3. Utlämningsställe

Du kan självklart välja att hämta ut din elcykel eller ditt paket på ett utlämningsställe/terminal. Mindre paket kommer till ett utlämningsställe i närheten och större paket, som elcyklar, kommer till en terminal där du kan hämta direkt. Du kommer få kollinummer när vi skickar ditt paket och kommer kunna följa paketets väg hela tiden. När du fått ditt kollinummer kan du ringa till vår fraktleverantör och be att få hämta i terminalen istället om det tex är en elcykel. 

4. Hemleverans 100% monterad elcykel – Endast Stockholms län

Vi har även möjlighet att leverera din elcykel 100% monterad. Vi monterar självklart även de tillbehör som du beställt så du får cykeln 100% redo. Passande om du tex ska ge bort cykeln som present! Vi kommer att ringa och komma överens om dag och tid. Hemleverans av lådcyklar sker endast inom Stockholms stad.

5. Hämta direkt på vårt lager/verkstad

Självklart kan du även hämta dina beställa varor på vårt lager på Karlsviksgatan 17 på Kungsholmen i Stockholm. Vi monterar självklart även de tillbehör om du beställt en elcykel så du får den 100% redo. Passande om du tex ska ge bort cykeln som present eller vill ta en tur direkt. Vi kontaktar dig när din order är redo att hämtas upp. Se öppettider för vårt lager/verkstad under kontakta oss

Frågor och svar

Levereras min elcykel monterad?

Vi monterar cykeln till 95%, kvalitetskontrollerar samt provkör den. Logistiskt ur ett miljöperspektiv har vi valt att skicka våra elcyklar där cykelstyret är vridet 90 grader och tramporna avtagna för att paketet inte ska bli så stort. Dock kommer du självklart få med en enkel monteringsguide med instruktioner och bilder hur du gör. Eventuella tillbehör monteras på utan kostnad om det är möjligt. Har du beställt en cykelkorg så behöver även denna monteras enkelt via guiden som medföljer.

Vad har ni för leveranstider?

Leveranstiden är på ca 1-3 arbetsdagar på de flesta av våra produkter men på vissa produkter kan det ske undantag. Detta står sådant fall på den enskilda produktens sida. Paketet levereras normalt sett direkt till ett utlämningsställe om det inte är en elcykel – då levereras det hem till dig. Eventuella förseningar hos vår fraktleverantör är inget Elcykelpunkten råder över. Om din order inte kommer fram i tid kontaktar du självklart oss så hjälper vi dig. Glöm inte att det är du som beställt som måste ta emot cykeln eftersom du måste visa ID då detta är ett krav från Klarna.

Vad gäller kring byte och retur?

På Elcykelpunkten har man alltid rätt att skicka tillbaka sina produkter inom 14 dagar från det att man har produkten i besittning om man handlat via webshopen. Om produkten är använd förbehåller sig Elcykelpunkten rätten att göra en värdeminskning om man använt produkten mer än vad som anses skäligt. Du har rätt att byta till en annan produkt eller få pengarna tillbaka om du handlat via webshopen om beställningen inte är gjord i våra egna köplokaler. Gör man ett byte så är returfrakten gratis – annars kostar det 800 kr att returnera en elcykel om man vill göra en full återbetalning. 399 kr att returnera en cykelvagn och övriga produkter kostar 99 kr att returnera. För produkter som är köpta med rabattkod, gäller inte bytes- eller ångerrätt. Ett normalt byte tar ca 1-2 veckor.

Om man önskar göra retur är man välkommen att kontakta oss för en returblankett. 

Vad händer om min leverans blir transportskadad?

När vi levererar produkter till dig och produkten skadas så är det under vårt ansvar. Är produkten skadad vid leverans så är detta under vårt ansvar. Vid transportskada skall detta gärna anmälas till chauffören vid leveranstillfället. Kontrollera därför gärna godset vid leverans och ta foto om möjligt. Transportskador skall anmälas till oss inom skälig tid från felet upptäcktes eller borde ha upptäckts. Vid eventuell retur av produkt är ansvaret ditt och därför ska det packas väl. 

Vad har jag som kund för ansvar?

Det är kundens ansvar att adress och all användardata är korrekt. Exempelvis: För- och efternamn, fullständig adress samt Lgh-/husnummer, det är också kundens ansvar att det står samma uppgifter på brevlådan/-inkastet. Elcykelpunkten ansvarar inte om dessa uppgifter inte stämmer överens och försändelsen returneras till Elcykelpunkten då man som kund blir debiterad för den extra frakten. Om ditt paket kommer till ett ombud så har du 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket hos ombudwr. Om du inte hämtar ut försändelsen inom 14 dagar kommer Elcykelpunkten att debitera dig för de omkostnader, returfrakt till oss, administrativt samt ny frakt. Debiteringen för oupphämtad försändelse är 800 kr på elcyklar och 149 kr på övriga produkter. En faktura med orderns ursprungliga summa samt dessa belopp skickas från oss samma dag som en oupphämtad försändelse registreras hos oss. Vid utkörning av elcykel och Du inte är hemma och kan ta emot din elcykel trots avisering från fraktleverantör och utebliven återkoppling från dig till fraktleverantör för annan tid eller datum så kan Elcykelpunkten debiterar 295 kr/dygn för lagerhållning. Detta då vår fraktleverantör har detta som villkor.